Gesta Gård P.R.E

Alla inlägg under oktober 2009

Av Agneta - 22 oktober 2009 17:18

  


Fina,underbara Alcalareño är nu såld och flyttar inom kort till Zandra i Stockholm. Han är verkligen en speciell häst, och vi är många som kommer att sakna honom här på Gesta.  Säker som en klippa med en ovan ryttare och livfull och energisk med den som kan, alltid med samma positiva attityd!


Efter att ha sett Alcalareño och Zandra tillsammans känner jag mig dock väldigt  trygg i att det kommer att bli JÄTTEBRA och jag hoppas får höra och se mycket av er framöver! Stort Grattis och Lycka TillGlad


Här är en länk till en liten film där Zandra rider honom för första gången

http://www.youtube.com/watch?v=_po9mLay8g8



Av Agneta - 21 oktober 2009 16:47

Hittade en härlig film från senaste kursen med Christofer där eleverna ska träna och förstå hästens skankböjning.

Titta och njut....


http://www.youtube.com/watch?v=CTlNiBzg-Zc



Av Agneta - 15 oktober 2009 11:20

  


Vackra Inquieto CA har nu flyttat till sitt nya hem hos Dan och Liselott utanför Örebro. Där ska han fortsätta att utbildas inom klassisk/akademisk dressyr och dessutom bli ganska så bortskämd har jag en känsla avFlört.


Jag tror jättemycket på denna fina häst och hoppas få se honom både på Championat, dressyrtävlingar mm i framtiden! Stort Grattis och massor av Lycka Till!



Av Agneta - 15 oktober 2009 10:08

  



För ca två veckor sedan lyckades jag stoppa in min hand i en hästmun, vilket fick till följd att jag numera har ett stort bandage och ett demolerat långfinger. Det var ju inte direkt meningen att det skulle bli så, men ibland är olyckan framme trots att man alltid försöker tänka säkerhet.


Hästen i fråga, som är en otroligt snäll och kelig individ i vanliga fall, fick ett utbrott mot en annan hingst och mitt emellan hamnade jag. Efter en luftfärd hängande i fingret kunde jag konstatera att ett besök på akuten nog var ganska så nödvändigt...... För att göra en lång histora kort så blev det lite komplikationer vilket ledde till operaration i fredags, sjukhusvistelse och en oviss framtid för mitt numera mycket misshandlade långfinger, fortsättning följer. Suck, men som man brukar säga, det kunde har varit betydligt värre!

Ovido - Quiz & Flashcards