Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Hälsning från SICAB

Av Agneta - 27 november 2010 19:21

Jag har precis kommit till hotellet efter ännu en härlig dag på SICAB med bl a utdelning av Championtitlarna. Årets stochampion blev återigen Lirona RAM, ett riktigt fint sto! Att hennes mamma är helsyskon med vår Oficioso gör det så klart  ännu trevligare  


Hingstchampion blev Mentol, en häftig kille med mycket massa. Bland det roligaste på SICAB är annars klassen för fria uppträdanden. Där kan man få se det mesta... Ett häftigt nummer jag såg idag var två män som red Doma Vaquera med Garrocha och hade en lös häst, den gjorde passager, piaff, levade och en massa annat bara på deras kommandon med Garrochan - något att träna på!


Ikväll blir det trevligt umgänge med vänner och besök på Flamenco bar (om vi orkar...)


Imorgon är det Functionalidad Final med bla Armas Tarugo. Därefter säger jag adjö till SICAB för i år och åker med Lotta och Eva för ett par dagars besök i Jerez och på några stuterier. KUUUL! Hörde att det är jättekallt och snöigt hemma, här har det ösregnat sedan igår....


Vill du se filmer på i princip allt som hänt på SICAB, kolla in länken 

http://sicab.nautalis.biz/principal/




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards