Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Härliga vinter?

Av Agneta - 2 december 2010 10:40

Åter hemma i kalla Norden, vilken köldchock! Tanken på att detta kan bestå i månader är faktiskt näst intill outhärdlig. Jag har aldrig gillat kyla och sedan jag skadade mitt finger förra året har det blivit värre. Dålig cirkulation gör att det inte tål någonting och värker konstant, jobbigt när man är ute så mycket som jag är. Men det kunde ju vara värre!


SICAB var som vanligt en häftig upplevelse, blandat med höjdpunkter och lågvattenmärken. Några saker som gjorde mig ledsen och upprörd var:


Uppstallningen i sto-hallen, trångt, rökigt och bullrigt. Här ett sto med föl på minimal yta. Så här står de i nästan en hel vecka...



Hästar i montrar; ännu trängre, rökigare och bullrigare!

 

Ridprovet med Armas Tarugo - Plågsamt att se denna underbara häst ridas så ofattbart dåligt! Hoppas, hoppas att de byter ryttare fort!


Trots allt överväger allt det härliga och roliga och det är en njutning att titta på alla hästar. Kul är också att man visar bredden på P.R.E´ns användningsområden.


Några av mina favoriter på SICAB:


Morfologiska visningen av ston - hög klass genomgående och härliga personligheter. Nedan Lirona RAM, Stochampion 2009 och 2010!

 

  


Doma Vaquera - vill att vi får hit en duktig tränare så vi kan starta upp något!


  


Uranio RAM - kolla in hans ridprov här, http://2010b.sicab.tv/principal/, klicka på Videos Finalistas, Domingo, Final Funcionalidad, Uranio RAM.

 

Han är e Educado X (dvs halvbror med vår Oficioso), vilken häst!

 

  

  



 
 
Ingen bild

Sofie som hade Veleño

3 december 2010 17:51

Usch det gör verkligen ont i mig att se stoet med sitt föl. Hur kan dem ens få ha det så?!
Hoppas allt går bra för er annars!!
Mvh Sofie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards