Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Nedräkning

Av Agneta - 31 december 2010 17:30

Tänk att det snart är slut på 2010! Fattar inte vart tiden tar vägen egentligen...


Längtar till våren, värmen och årets nya föl! Damernas magar är redan stora, men det kan även till viss del bero på den fria tillgången på hösilage... Det ska bli så spännande att se Oficiosos första avkomma, tror mycket på honom och kombinationen med Hechicera känns väldigt rätt! Självklart kommer också Orgullosos sista föl, u Platonica, att bli något alldeles speciellt. Hoppas bara att allt kommer att gå bra, det är ju trots allt inte något man kan ta för givet.


När jag tänker på året som gått är det många blandade känslor. Förlusten av Orgulloso var hemsk och att även Pregonero fick somna in var fruktansvärt tråkigt, fina, fina killarna!


Har även fått dyrköpta erfarenheter som jag gladeligen varit utan och som på ett smärtsamt sätt visat att man inte kan lita på människor hur bra det än verkar.


För mig är hästarna en livsstil och att få föda upp dessa fantastiska spanska P.R.E hästar är ett otroligt privilegium - och ett stort ansvar. Jag vill vara 100% seriös och ärlig i allt jag gör så när omvärldsfaktorer, som man inte kan påverka, naggar detta i kanten är det fruktansvärt jobbigt!  Hoppas innerligt att allt detta ligger bakom mig nu.


Hinner inte skriva mer nu - ska till goda vännerna Theresa och Anders på Nyårsfest  


Önskar er alla ett Gott Slut och ett Härligt Nytt År med en bild på vår fina Oficioso!









  

 
 
Linda på Finnsta Pre

Linda på Finnsta Pre

1 januari 2011 23:33

Önskar er en god fortsättning på det nya året :-)
Kram Linda

http://finnstapre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin och Incendio

3 januari 2011 08:28

Vill önska ett riktigt gott nytt år från Götene. Ändligen har det gått att skotta och harva ridbanan så lilla Incendio fick göra sin första premiär där. Han tyckte det var så skönt med fast mark under fötterna så han sprang å busa flera varv. Han har också snart lärt sig att buga enl Rebeccas metod. Han är så duktig lillkillen:) kramar från Malin

 
Gustavsborg PRE/Ann-Britt

Gustavsborg PRE/Ann-Britt

3 januari 2011 17:50

Ett gott 2011 önskar Kenneth och jag, dig och din familj och hästarna!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Agneta

3 januari 2011 19:35

Tack för era hälsningar:) Jag önskar er ett lyckligt 2011!
Kram
Agneta

 
Carina

Carina

3 januari 2011 22:21

Vill också önska dig ett gott 2011, kram Carina

http://www.legendariopre.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards