Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Julmys

Av Agneta - 15 december 2010 19:29

blir det imorgon då nästan alla som "är" här på Gesta kommer hem till mig. Min kära man, Lasse, är bortrest, så vi kan obehindrat frossa i hästprat hela kvällen  

Jag är så oerhört glad över alla våra inackorderingar, medryttare, anställda och praktikanter som bidrar till att göra Gesta till vad det är. Ni är bäst!


En särskild värme känner jag för Maria Norberg (fd Westerdahl) som nu varit här i 9 år med sina hästar och under den tiden utvecklats så fantastiskt mycket! Hon är inte bara en väldigt fin människa och vän utan även en skicklig och engagerad instruktör i Natural Horsemanship och Akademisk Ridning. Dessutom har hon nu äntligen köpt sig en P.R.E (är annars en inbiten halvblods-nörd......hmm HUR bli man sån???)  


Kent, som jobbat här sedan vi kom hit, är också Guld värd   Han ser till att allt kommer på plats, lagas, fixas, skördas etc etc. Ovärderlig är ordet!


Insåg just att jag har extremt dåligt, dvs obefintligt, med bilder som passar in på ovan, därför kommer här en bild på fina Marie-Claire Hajdes (e Orgulloso XIX u Marina-Siete) från Championatet 2010.


Marie-Claire Hajdes, en av Orgullosos fina avkommor


  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards