Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Sol och fina damer

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58

   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det....


Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern Duquesa samt Marina bakom stolpen.



Visst blir man glad i hjärtat av att se dom  

 
 
Ann-Britt

Ann-Britt

9 februari 2011 07:47

Så mysigt de har det. Jag brukade sitta och sola med killarna när vi hade hingstlösdrift. Det var så avkopplande stämning där i halmen.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Agneta

Agneta

9 februari 2011 16:33

Ja, de har det fint och tryggt i sin flock. Snart är det dock dags att flytta på förra årets hingstföl och då blir det lite tubulens ett tag. Fast sen kommer det ju nya... Hur många föl får ni i år? Här blir det förhoppningsvis tre stycken!

http://www.gesta.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

10 februari 2011 17:14

Vi får två hoppas vi, båda i maj.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

24 april 2011 08:13

Har du fått några föl än?

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Av Agneta - 29 januari 2011 12:18

De senaste veckorna har flera av våra försäljningshästar lämnat oss och fått nya hem - Farruca hos Gunnel i Sundsvall, Aventajado hos Carolina i Åkersberga och Boyero hos Jenny i Bankeryd! Jag hoppas att ni kommer att få många roliga år tillsammans m...

Ovido - Quiz & Flashcards