Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Aj aj

Av Agneta - 5 januari 2011 10:46

Ryggskott… inte kul! Reste mig från sängen igår morse och det kändes som om något brast. Nu är jag helt däckad och hoppas bara att tabletterna jag fått verkar FORT! Är inte van att vara så här stilla…. Tur att det finns härliga människor som kan backa upp i stallet särskilt som vår praktikant, Elin, också skadade sig igår. Hon blev nämligen ganska illa biten av stallkatten! Jag vet inte exakt vad som hände, men den blev tydligen rädd och bet henne i båda armarna. Kattbett är inte att leka med så det blev ett besök på akuten för omplåstring och antibiotika. Med mitt hästbett i färskt minne vet jag hur viktigt det är att man får snabb hjälp!


För övrigt rullar allt på som vanligt. Snön ställer till en del problem och vi börjar bli lite oroliga för ridhustaket. Eftersom det utlovas mer snö imorgon, suck, så måste vi nog försöka få bort en del innan läget blir akut. I en del hagar, framförallt där hingstarna går, har vi varit tvungna att sätta en extra rad med tråd ovanpå stolparna eftersom snön gjort att den tidigare övre tråden nu hamnat alldeles för långt ner pga snön.


Hingstar ja, i dagsläget har vi 14 stycken på gården, varav 11 är P.R.E i åldern 6 månader till 11 år. P.R.E ston finns det också 11 av och så har vi en P.R.E  valack! Övriga 11 hästar är en blandning av halvblod, ponnies och andra raser. Det blev alltså 23 P.R.E  totalt om jag räknat rätt, av dessa är några  inackorderingar, några våra egna och några försäljningshästar.


På våra P.R.E dagar i maj finns möjlighet att se dem alla och förhoppningsvis många fler fina hästar som kommer hit för att visa upp sig, inte minst inför avelssäsongen!


Bild från i somras på en av våra fina unghingstar, Bandido CA III, född 2007. E Manfredo (Rep Calificado) u Bandida. Ett framtidslöfte!


  

 
 
Grete

Grete

7 januari 2011 18:00

Hoppas att ryggen blir bra till den 15:e.
kram från Grete

http://www.quinlines.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards