Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Fresa på äventyr

Av Agneta - 14 december 2010 18:54

Igår åkte jag och min kompis Margareta (som bl a har 3 hästar här) till tandläkare Torbjörn i Söderköping med Fresa. En tidigare skada har förstört rötterna i en tand och nu var det dags att rensa och fylla igen. Hon var där på kontroll tidigare i somras, men då var det för varmt och riskabelt för att göra något - ingen risk för det nu!


Hon stod som ett ljus hela vägen dit och hem och skötte sig helt exemplariskt under hela behandlingen. En pärla är hon  


Lite trött kan man vara....



Idag var det så dags för besiktning och det var med glädje vi kunde konstatera att hon är lika fräsch som vi trodde!  Fresa är nämligen såld och flyttar på måndag till Örebro där hon ska bli Annelis nya stjärna!  Förhoppningsvis får vi se dem på tävlingsbanorna om ett par år - jag tror det kan bli ett riktigt framgångsrikt par!


Ett stort tack vill jag rikta till vår praktikant Elin som har lagt ned ett stort jobb på Fresa under sommaren och hösten, det har varit ovärderligt   


Elin och Fresa


    

 
 
Ingen bild

Agneta

15 december 2010 21:00

Tack Ann-Britt, så skönt när man känner att det blir rätt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards