Gesta Gård P.R.E

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

P.R.E dagar i vår och hästar till salu

Av Agneta - 6 december 2010 17:58



Mitt i vinterkylan är det en skön tanke att börja planera för vårens P.R.E dagar. Inget datum är bestämt än, men förmodligen blir det i maj någon gång. Har själv en del nya idéer och hoppas också att vi kan bredda evenemanget så det involverar många fler P.R.E ägare. Alla idéer och förslag mottages tacksamt!


Älskade Orgulloso på P.R.E dagen i Maj 2009 - saknar honom så....


  


Har nu på allvar insett att jag verkligen MÅSTE sälja några av våra fina P.R.E Nya föl kommer till våren och årets föl behöver snart egna platser. 


Idag finns totalt 24 P.R.E här på Gesta (varav en del är inackorderingar) och nu finns alltså chansen att köpa sig en riktigt bra häst fördelaktigt! T ex Bandido CA III, född 2007 e kvalificerade hingsten Manfredo. Inriden i höst, enormt trevlig, rör sig excellent, fin exteriör. Nu ca 160 cm men växer. Absolut ett ämne för den som söker en häst att gå långt med! Jag ska uppdatera säljsidan med mer info denna vecka!


Här en söt bild från i somras på Bandido och hans kompisar


Från vänster; Eloso, Bandido, Aventajado och Ixion



Bandido i sommarhagen


     

 
 
Sara

Sara

9 december 2010 22:25

Usch, jag vet precis hur det är att sakna sin vita drömhingst... Numera försöker jag glädjas över att jag åtminstone haft äran att ha honom i flera år. Hoppas du oxå kommer dit en dag. Tyvärr verkar saknaden aldrig försvinna...
Kram Sara

http://www.pepinopre.com

 
Ingen bild

Agneta

10 december 2010 23:35

Tack Sara, ja, det är priset vi får betala för att vi älskar våra djur, men trots allt så är det värt det. Kan inte tänka mig ett liv utan mina hästar:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 13 juli 2012 10:10

I tisdags åkte så GG Seguidora till sin nya ägare Therese på Vikbolandet. Där ska hon utbildas inom den akademiska läran och, förhoppningsvis, om några år bli Thereses riddarhäst:) Jag hade från början tänkt behålla Seguidora till avel och ridning, m...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!   Stuteriet Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av...

Av Agneta - 8 februari 2011 19:58


   Underbart vacker dag idag och nu skulle fotas, men batteriet dog efter 3 kort så tyvärr blev det inte så mycket med det.... Fick iallafall en bild på några av damerna när de njöt av vädret - Enamorada med sin son Enamorado, Nativa och dottern...

Av Agneta - 31 januari 2011 20:35

För snart två år sedan kom Oficioso III till oss från Spanien. Jag hade sett honom där och fastnade direkt för han otroliga utstrålning och kraft. Han hade dessutom toppstam e Educado X. Tyvärr hade han skadat sig i en olycka några år tidigare (vid k...

Ovido - Quiz & Flashcards