Gesta Gård P.R.E

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!


Stuteriet

Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av stona är avelsston och Champions, i Sverige och/eller i Spanien, 1 sto är pensionerat och 1 används som rid/körhäst. Det 6 stoet är under inridning och skall även betäckas i år. 

I år har vi inga föl alls, men till nästa år hoppas vi på 4 stycken egna, dessutom skall 3 andra P.R.E ston, samt ett arabsto, som alla är inackorderade här också betäckas! Med andra ord kommer vi att få fullt upp nästa sommar!!


Två ston är redan dräktiga, på första semineringen, med Armas Veleño och Quartzo.  De övriga ska betäckas med samma hingstar, utom en där vi kommer att använda Oficisoso III igen. Speciellt roligt är att två av fölen redan är bokade!


Under våren har jag sålt de fina avkommorna efter Enamorada och Orgulloso; GG Enamorado och GG Deseado, dessutom har Fendi P fått ett nytt hem och GG Seguidora flyttar nästa vecka. Det är känslomässigt tufft att sälja hästar man fött upp, men det är ju också en glädje att se hur bra de blivit, och vilka fina representanter för rasen de är:)


Jag har ingen ny avelshingst än. Jag får helt enkelt se när, och om, den "rätte" dyker upp. Tomrummet efter Orgulloso är fortfarande stort....


Av Agneta - 5 juli 2012 11:20

Oj, det var visst länge sedan jag skrev här.... Otroligt vad tiden rinner iväg och att försöka berätta allt som hänt sedan sist känns ganska omöjligt:) Ska ändå försöka göra en kort resume!


Stuteriet

Idag har jag 6 ston och 2 unghästar.  3 av stona är avelsston och Champions, i Sverige och/eller i Spanien, 1 sto är pensionerat och 1 används som rid/körhäst. Det 6 stoet är under inridning och skall även betäckas i år. 

I år har vi inga föl alls, men till nästa år hoppas vi på 4 stycken egna, dessutom skall 3 andra P.R.E ston, samt ett arabsto, som alla är inackorderade här också betäckas! Med andra ord kommer vi att få fullt upp nästa sommar!!


Två ston är redan dräktiga, på första semineringen, med Armas Veleño och Quartzo.  De övriga ska betäckas med samma hingstar, utom en där vi kommer att använda Oficisoso III igen. Speciellt roligt är att två av fölen redan är bokade!


Under våren har jag sålt de fina avkommorna efter Enamorada och Orgulloso; GG Enamorado och GG Deseado, dessutom har Fendi P fått ett nytt hem och GG Seguidora flyttar nästa vecka. Det är känslomässigt tufft att sälja hästar man fött upp, men det är ju också en glädje att se hur bra de blivit, och vilka fina representanter för rasen de är:)


Jag har ingen ny avelshingst än. Jag får helt enkelt se när, och om, den "rätte" dyker upp. Tomrummet efter Orgulloso är fortfarande stort....


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards